Hallo en welkom op mijn blog

Lees het gerust door en kom eens vaker! :)
Onder is mijn blog, het oude nieuws onder, boven de nieuwe. Ik probeer 't zo actueel mogelijk te houden uiteraard.

Groeten,
Joël Roza


Aangepast zoeken

dinsdag 18 september 2007

Eve naar: Amsterdam Zaanstraat via Gvc

Hallo allemaal weer,

Afgelopen zaterdag was ik afgereisd naar Amsterdam via Den Haag. Dit dag ging nogal wel vele up's en enkele down. Eerst maar vanaf het begin:

Zaterdag,
7.30,
Opstaan, en dan nog een late kant! Ik wou al om 7 uur wakker om de bus van 7.33 te kunnen pakken. Gaat dus niet. Immiddels even naar job bellen dat ik ietsje later kom, maar goed.

8.03,
Te laat die bus zeg! Nu dacht ik zeker dat ik mijn IC Brussel niet meer kan halen. Normaal zou hij dan om 7.24 arriveren op het station maar hij zou dan vertrekken die trein om 7.23! Echt even om in paniek te zijn, maar ik bleef gewoon rustig. Slechts 4 min te laat kom hij dan aan en ik gaf nog aan dat ik de trein van 7.24 moet halen. Wat reed hij sloom zeg, naar mijn gevoel.

8.15,
Hmm, hij reed meteen door bij centrum i.p.v. wachten. Das dan ook weer geregeld. Meteen een sprintje trekken naar het station, om eerst snel geld te wisselen. Job gezien. En daarna kocht ik een kaartje en gooide al het geld in. Zo, het kaartje viel naar beneden;). Daarna tuurde ik naar de tft-scherm in de grote hal en wat denk je? IC Brussel is 5 minuten te laat:P.

9.00,
Ach ja, Job wou nog eens even een uurtje ofzo met HTM. Dus we stapten in Den Haag HS uit en gingen naar beneden. Bij de klantenservice vroeg ik om een dienstregeling van lijn 24(p). Krijg ik het nu tegenwoordig op cardcard formaat:P. Dan op lijn 9 gestapt (...). Daarna liepen we naar boven om de bus op lijn 24 naar Kijkduin te pakken. En dan komt de 168 opdagen voor ons. Ach, echt weer gezellig in de Den Oudsten Alliance B96 (wat een naam zeg). Sommige dingen herkende ik misschien niet, maar goed. Ik zat dan in een vertrouwd bus(type).
[Dit stuk >(...) wil ik pas later in deze week over hebben, sorry]

En dan in Kijkduin aangekomen weer de bus terugnemen. En dan zag ik ondertussen een van mijn favo bussen: de Cito (MB-O520). Helaas geen rit, dat was niet echt goed ingepland. Maar daarna snel met lijn 23 richting Duindorp. Dan de eerste keer met een de Berkhof Diplomat. Min of meer de zelfde ervaring als in een Den Oudsten :p. Onderweg ergens na een ziekenhuis eruit, om vervolgens RandstadRail lijn 4 te pakken. Lekker hoor die citadis, eigenlijk fijner dan een gtl-tram. Gaat lekker vlot en je voel bijna geen trillingen (nou ja, of rijden we gewoon op dat moment op een recht stuk traject?). Prachtig mat. heeft Alstom geleverd.

Dan aangekomen op Den Haag CS ging we vlug een trein pakken richting Venlo nog wel. Een van de treinen die we juist snel tegenkwamen. Vervolgens aangekomen op HS konden zó overstappen op de IC Brussel weer richting Amsterdam. Aangekomen daar is het wel geinig dat je dan op spoor 10 aankomt en je moet voor die pendeltrein op spoor 11 zijn ;). Precies, zelfde eiland gewoon.

Nou en toen zaten we daar te wachten op een plan U (113) of een mat'54. En die kwam niet aan. I.p.v. dat komt er een heel stel ICB's (zo'n 6 stuks?) met aan iedere zijde een loc. Eerst dacht ik dat deze trein naar Duitsland gaat ofzo, vanwege dat enkel rijtuigen in de kleur van DB zit. Maar goed, eve weer wachten ín de trein en later vertrok hij dan. Het ging best wel traag vond ik, maar niet later zag ik al waar we moesten zijn...

Verder was het echt gezellig op de opendag. Diverse materieël gezien die je zowat verbazen en voor toen ik ineens plan V 869 van Arriva zag...stond ik zowat in schok... Zeker om hun reputatie te verbeteren na het klote gedoe hier in Dordt en in Oost-Brabant. Daarvoor ging ik natuurlijk alle stalletjes langs (niet zo veel dan). En daar toch wat boeken gekocht. Nee, geen verhalen of zo maar handleidingen enzo. Alsof ik zo kan wegrijden met een loc uit de 6400 serie :p..

Uiteraard veel gesproken, vooral bij stichting Mat'64. En natuurlijk bij de trainz.nl stand. Heel wat gekregen, en zelfs over de protos van connexxion die eraan komt. Misschien komen de foto's nog wel eens... wie weet..

Het volgende materieel was er:
1122
1202
1312
1315
1501
186 traxx met HSA
Benelux Stuurstand
2225
2278
Mp3030
Mp jules
Mat 24 C9002 Jaap
Mat 36 252
Mat 46 273
Mat 54 766 (door ATB storing geen pendel)
Mat 64 419
Mat 64 NS
Mat 64 Ariva
Virm 9520 Olympisch
Nedtrain Mak G400 706 Martijn
Stalen D rijtuig
Plan D rijtuig
Plan E rijtuig
Plan W rijtuig
TEE DE-4
SGMm vlavlip

Pendelende treinen:ICMm 4012 + 4013 en 2 1700 loc met ICB rijtuigen.

Immiddels al 4 uur en zat met angelus12 te praten toen moest ik toch echt vandoor. Net aangerend bij de tijdelijke perron reed hij weg! Job nam daarna vlug buslijn 48 naar CS. Daar aangekomen nog even bij de klantenservice een hele berg dienstregelingen gepakt en snel naar Dordt. Achteraf bleek ik mijn jas te zijn vergeten bij NedTrain.

Maar goed, genoeg getypt,

Joël Roza

Geen opmerkingen: