Hallo en welkom op mijn blog

Lees het gerust door en kom eens vaker! :)
Onder is mijn blog, het oude nieuws onder, boven de nieuwe. Ik probeer 't zo actueel mogelijk te houden uiteraard.

Groeten,
Joël Roza


Aangepast zoeken

woensdag 31 oktober 2007

Eve naar: Nergens

Ben lekker rustig van huis gefietst naar huis en ging maar eens weer een omweg via de Smitsweg / Wieldrechtse Zeedijk. Dan zo via Almstein kom ik bij een weg terecht en zag ineens bij halte Goudestein 6228 daar stilstaan. Het vreemde is nog ook dat de filmbak uit stond. Zachtjes reed ik voorbij om te kijken wat er aan de hand is. Niet even later keerde ik me om en ging in een hoekje ergens toekijken wat er gebeurd. 6228 stond niet helemaal tegen de troittoir aan trouwens. Eerst kwam een reguliere bus aan (6300) stopte daar, liet mensen in en de chauf van die andere stapte even in en later weer eruit en 6300 vertrok. Later kwam 6284 op de terugweg. Niet veel later kwam de 6293 met Buitendienst langs, stopte daar, chauffeurs wisselen en de gestrande chauf reed er mee weg. Later kwam de 6294 aan en haalde wat mensen weg maar nog altijd stond de 6228 daar. Ten slotte kwam er een dienstwagens die eens een kijkje nam daarzo.

Later stuifde 730 langs en zag (dacht ik) iets afwijkends dus 'm achterna gegaan en bij slangenburg eens gaan observeren. Slechte nieuws: waarschijnlijk worden alle citaro's voorzien met een oranje zijbak film. Dat ziet er niet echt uit, een dergelijke bus in Dordt kennen we (lees: kenners, intensieve reizigers), de 5985 die ook iets weg heeft wat de citaro's krijgen (had ik al ontdekt trouwens za). Dus weer een fenomeen, wat dubbel wordt: de 5985 filmde aan de zijkant al de hele tijd bijv. '5 OUSterrenburg'. De Citaro dan nu niet aan de zijkant, maar aan de voorkant staat ineens: 5 Stadspolders 5S...

En dan wat bijhorende foto's ;):

6228

SP_A5253730 2(1)730 3

Geen opmerkingen: