Hallo en welkom op mijn blog

Lees het gerust door en kom eens vaker! :)
Onder is mijn blog, het oude nieuws onder, boven de nieuwe. Ik probeer 't zo actueel mogelijk te houden uiteraard.

Groeten,
Joël Roza


Aangepast zoeken

zaterdag 16 juni 2007

Eve naar: Den Haag

Ja, niet in het weekend, Het was afgelopen donderdag, en nee, heb niet gespijbeld hoor :P. Had toestemming gevraagd aan de unitdirecteur om die dag naar de ambassade te gaan om een visum aan te vragen. De vakantieland hou ik nog geheim;).

Zo, 's-Ochtend eerst naar de stadswinkel om 9.00, even wat ophalen. Eerste ritje was een wright op lijn 5, vervolgens liepen we weer terug naar de uitstaphalte en pakten we lijn 4 die even later kwam naar het station. Ah, een bekende chauffeur, van de ene keer ook op lijn 4. Maar op het station ging ik eerst geld wisselen voor de automaat. Wat duurt het lekker lang bij m'n moeder, pff. En daarna op naar de automaat. Duurt wel even munten inwerpen, als je rond de €40 zit en alleen maar €2 euromunten hebt. Uiteindelijk liepen we naar spoor 1 en wachtten we op de IC naar Amsterdam.

De trein rolde binnen, het was een v-irm. Om precies te zijn, die 9104 volgens mij. Lekker boven zitten met mijn ouders gingen we dus naar Den Haag HS. Eigenlijk baalde ik eve, wou juist in de beneluctrein gaan zitten. Maar goed, aangekomen op HS liepen we via de trap naar beneden. Vlakbij de ingang wouden mijn ouders doorlopen maar ik hield ze tegen. Ik moest ze blijkbaar nog 'ns aangeven dat we een Dalretourdagkaartje moesten kopen. Even later liepen we naar buiten en meteen liep ik naar de juiste halte. Appeltje eitje zeg ik maar, vooral met de (hoe noemen ze dat?) dynamische haltes. En dus stapten we in de GTL nummero 3018. Mijn ouders gingen zitten, terwijl ik hun de kaartjes vraag en vervolgens liep ik naar de kaartautomaat. Wel even goed kijken waar nou waar moeten. Na de stempeling liep ik naar de trambestuurster en vroeg waar precies de 'van spijkstraat' is. Haar antwoord: ,,Oh, wordt wel omgeroepen hoor". Vervolgens keek ik naar boeven en zag de lichtkrant dus....

Vervolgens nog even in gesprek dat ik uit Dordt kwam en over SVD. Dan liep ik terug en ging bij mijn ouders staan. Ineens ergens in het centrum liepen we vast. Keek naar buiten en wat bleek?? Eve de rails vernieuwen? Ik zou zeggen, ter plekke een omleiding verzinnen gaat niet lukken. Wachten, wachten , wachtenen we gingen weer verder. Later komen we aan bij de halte en bedankte nog de trambestuurster en liep uit de tram. Nog even zwaaien naar haar en ze was weg, bedoel de tram he :P.

Bij de ambassade moeten we bij de ingang eerst wat onderteken en vervolgens liepen we naar binnen. Dit hou ik maar kort: na ons was er een meid die ik even moest helpen. Even wat kennisgemaakt en bleek dat ze uit Indonesië komt, ze gaat nu daar op vakantie. Ze doet nu HBO. Zucht. Na eindelijk uit de ambassade liepen we terug naar de Laan van Meerdervoort. Tijd om eens bussen te gaan spotten, en je moet maar eens weten wat ik tegenkwam (bedoel op de foto) : 13: 835 (O405)
17: 3018, 3040, 3008, 3041
24: 923
Verder nog, 178 en 679 (O408)

Verder weer terug naar Hollands Spoor, en ik bedacht weer 'ns om in de ic te gaan naar Venlo. Wist dat er een eloc 1700 + heel wat ICK's op ging daen. Dus we naar spoor 4 en na eve wachten kwam hij eraan om 14.27. Nu ga ik letterlijk citeren: ,,Gatver, wat ruikt 't hier vies zeg!". Dat hoorde ik toen we instapten, nogwel helemaal de achterste rijtuig! Verder nog een ontspannend ritje, twee rijtuigne veder gelopen vanwege 'ruimtegebrek' en in Rotterdam CS zag ik iets raar: wat doet arriva weer hier in hemelsnaam?!?!!? Was duidelijk twee keer plan V die gehuurd is van Arriva. Ahja, we gingen weer verder en nu een routine verhaaltje....

Ik ben uitgetypt,
Joël Roza

Geen opmerkingen: