Hallo en welkom op mijn blog

Lees het gerust door en kom eens vaker! :)
Onder is mijn blog, het oude nieuws onder, boven de nieuwe. Ik probeer 't zo actueel mogelijk te houden uiteraard.

Groeten,
Joël Roza


Aangepast zoeken

zaterdag 18 oktober 2008

Eve naar: Dordt - (Wolfsburg) - Berlin!

Hallo weer iedereen,
Ben deze week met HAVO4 naar Berlijn geweest en dat was ontzettend leuk! Hoewel niet alles lukte heb ik wel de dagen kunnen doorbrengen daar. Hieronder dan maandag, de rest volgt voorspoedig ;)

Maandag 13 oktober,

Om 4 uur 's ochtends werd ik wakker, tijd om aan te kleden en te gaan wachten op mijn vervoer. En die kwam ook, voor een ritje naar school met Jesper, een goede vriend en klasgenoot. Komen we daar aan, blijkt dat bijna iedereen er al is. Niet veel later kwam meteen de bus aan, dus koffers inladen en maar eens een lekker plekje opzoeken.


Ondertussen rijden we dan al en terwijl ik dutte, waren ze weer bezig met een grap aan 't uithalen. Van Utrecht tot Zuphen was ik niet wakker te krijgen. Later bij een tussenstop vlakbij Hengelo merkt ik dat iets gaande was. Bij deze was het dus al gerapporteerd.


Tijdens de tussenstop eve eens rondturen was verder niks interessants. Maar buiten was er juist wel iets en dat viel ik samen met COZ op. Een één of ander pakeerterrein waren ze mee bezig aan 't aanleggen. Eerst leek de spoordijk ineens stoppen met ophouden en ietsje verderop weer doorgaan, maar dat was schijnbedriegd. In de bus ingestapt komt ineens op die spoorlijn een Lint 41 van Syntus aangespurt. Hmm... eerste foto al gemist :|.


Niet veel later gingen we de grens over naar Duitsland en dat ging niet onopgemerkt. Van asfalt naar een soort van betonblokken, je voel 't gewoon. Later werd 't gelukkig gewoon weer asfalt.

Daarna volgde de 2e tussenstop. Daar is val niet echt veel over te vertellen dan dat ik 2 á 3 NL bussen heb gezien, o.a. ook uit onze regio. Verschoor was 't dus uit Hardinxveld-Giessendam. Oja, en dan nog voor de wc betalen bij die raststätte? Wij kropen even onderdoor de poortjes ;)


Aangekomen bij onze eerste bestemming Autostadt, dat zich bevindt in Wolfsburg. Op zicht wel een leuke stad, dat ook echt heeel veeel Volkswagens heeft. Meerendeel van de inwoners werken ook in die fabrieken. Terug naar Autostadt zelf. Het is een soort van stad, meer een attractieaparkje. En dat bestaat uit verschillende gebouwtje, op een enkel na ben ik ze allemaal geweest. Van Seat tot Lamborgini. Maar toch vind ik de wagen van Volvo en Audi het mooist. Ook heel veel Volkswagens te zien, heb er zelf nog een klein modelletje ervan gekocht voor de modelbahn. In het hoofdgebouw stonden er opdrachten klaar.


Daarna weg uit Wolfsburg, richtung Berlin. Mit keinen Problemen komen we daar aan en gingen we naar onze kamer. En ja hoor, ik was even buiten de kamer gingen met kamergenoten beddenhoppen. Mark ging van de stalen bed naar mijn bed springen... met gevolg dat-ie doorzakte. Keine Probleem zou ik zeggen, sleepte de matras naar de andere gedeelte met ruimte. Kamer met vijf bedden, een van de grootste kamers van het pension. Daarna eten, dat beviel wel enigzins maar goed. Wat napraten en lekker naar bed, het disco maar overgeslagen.

Geen opmerkingen: