Hallo en welkom op mijn blog

Lees het gerust door en kom eens vaker! :)
Onder is mijn blog, het oude nieuws onder, boven de nieuwe. Ik probeer 't zo actueel mogelijk te houden uiteraard.

Groeten,
Joël Roza


Aangepast zoeken

dinsdag 21 oktober 2008

Eve naar: Dallgow-Döberitz - Oranienburg

Woensdag 15 oktober,

Alweer is er een nieuwe dag aangebroken. Zoals altijd weer, opstaan (dit keer weer een kwartiertje vroeger ;), ontbijten en tas pakken.

Vandaag stond het stadje Oranienburg op 't programma. Via de buitenste ring van Berlijn bereikten we dat binnen een uurtje en eerst vervolgen we onze weg naar kamp Sachenhausen. Dat was voor de vroegere inwoners langs de huis een drama. Wou bijna zeggen die opdracht uit 't boek ook, maar laat ik dat niet menen ;) Nadat ik was uitgestapt miste ik weer een bus, die ik juist zó graag op de foto wilde. We liepen zowat daar 2 uurtjes en ondertussen natuurlijk opdrachten maken. Hoewel ik en Job niet alles hadden liepen we toch maar eens bijtijds weg om ook die MB O405(G) nog snel op de foto te krijgen.

Kwamen we weer bij de busplaats aan, zag 'm aankomen, renne naar die halte, gooide m'n tas op de grond maar m'n camera viel ook mee... en viel op de grond. Mijn schuiflens schuin erin naar de knoppen :(. Natuurlijk probeerde ik die lens weer recht te krijgen en weg was die bus. Ik lopen naar een leraar, in dit geval kwam ik bij GEM en BKR. BKR keek naar m'n camera en probeerde die lens weer recht erin te krijgen. Niks deed 't meer, zelfs 't scherpje gaf geen leven! Na tien minuten van alles geprobeerd te hebbe, kreeg hij uiteindelijk voor weer recht te krijgen en problem fixed ;). Die camera van mij heeft toch wel wat meer gemaakt in die 4 á 5 maanden.

Dan richting het centrum van Oranienburg. Uitgestapt en wel ging ik met 't groepje mee. Kijk even nog snel op een DRIS of een bus aankwam, niet dus over 9 min pas. Zijn nog niet eens bij de eerstvolgende stoplicht aangewandeld, komt een Mercedes O404 van Connexxion opduiken die ook HAVO4 vervoerde... Afijn, we liepen verder en wel richting het station. Bij 't station wel 't wel heel interessant voor mij: Citaro's en O405's komen en gaan! Al liep ik dichterbij naer 't station met Job en al snel heb ik een paar een foto's. Vele chauf waarderen dat en groeten me maar een enkel was duidelijk minder in z'n bui. Dan ook nog naar boven waar een BR481 (S-bahn) binnen kwam. Ook kwam er ineens RE5 langs en stond er een Duitse GTW klaar. Klik klik en weer verder naar een DB servicepunt waar ik eve wat boekjes haal.

Dan nog snel foto's maken en op tijd weg, want we moesten nog langs een paar winkels voor een handdoek, die we nodig hadden voor later. En dan bij de bus, moesten ze natuurlijk mijn tas controleren... met de benodigde grapjes erbij he ;).

Vervolgens richting sportcentrum T.U.R.M. waar we konden zwemmen, bowlen, beachvolleybal, beachsoccer en klimmen. Ik koos voor 2x zwemmen, bowlen en beachvolleybal. Aleen van beachvolleybal kwam niks van, zowat iedereen ging ineens beachsoccer doen :|. Gaf niet hoor, was wel leuk maar moeilijk. En van bowlen kwam ook niks van, wou lekker nog even gaan zwemme ;). Maar wat jammer was is dat je niet erin mocht duiken, zelf niet in de wedstrijdbad :|.

Geen opmerkingen: